Rețeta succesului în marketing? Mai puține rețete de succes.

Nu sunt un fan al rețetelor de succes pentru marketing sau promovare. Și nici al statisticilor de audiență pentru diverse canale, dacă sunt folosite ca bază exclusivă pentru decizii de promovare.

„TikTok este rețeaua cu cea mai mare creștere de audiență, în curând va depăși Facebook în Romania”

Sigur, dar clienții tăi sunt pe TikTok? Ce fel de conținut este valoros pe TikTok și de ce? Se potrivește cu business-ul tău? Ai posibilitatea să creezi astfel de conținut? Și dacă îl creezi, va avea vreun impact asupra pieței țintă? Sau te vei putea doar lăuda prietenilor cu câtă lume se uită la ce postezi?

„Am ‘citit‘ un studiu pe YouTube Shorts care zice să postezi de 3 ori pe zi. Dimineața, la prânz și seara. Mai degrabă joi decât luni. Și in weekend, că atunci au oamenii timp de social media”

Chiar funcționeză așa de fiecare dată? Pe ce rețea de socializare postezi, are măcar un minim de reach organic pentru a merita efortul? Și cine sunt clienții tăi? Cât de des se așteaptă să comunici cu ei? Ai ceva relevant de spus de fiecare dată? Nu cumva intenția ta de a câștiga atenție iți obosește audiența cu mesaje inutile, iar când vei avea ceva important de spus nu va mai fi nimeni să asculte? Chiar crezi că volumul e mai important decât relevanța? Până la urmă, de ce postezi?

„Concurentul meu a facut reclamă TV cu John Travolta și și-a dublat afacerea. Trebuie să facem și noi.”

Deși a dat rezultate pentru alții, nu e garantat că va funcționa și pentru tine. Cum se poziționează produsele tale față de ale concurentului? Este pregatită distribuția? Găsesc clienții produsele în magazine? Ai standuri, standarde de merchandising, echipe de implementare? Stocuri?

Sigur, există niște structuri pe care trebuie să te bazezi. Dar aplicarea unei retete generalizate de succes, indiferent de sursa ei, ajunge de multe ori să ignore specificul afacerii pe care încerci să o promovezi. Sau căreia dorești să îi aduci claritate strategică.

În experiența mea, aduce rezultate mai bune să cunoști cât mai multe exemple și rețete, să ții cont de statistici, dar să pui piața, nevoile clientului și specificul de business la baza deciziilor strategice. Să utilizezi toată experiența pe care o ai la dispoziție pentru a construi o nouă rețetă de succes, unică, specifică afacerii pe care încerci sa o crești.

Lasă un comentariu