Intarzieri la plata?

Probabil cea mai mare problema in comertul romanesc (firme de distributie) ramane intarzierea la plata. Este deja o cultura a comerciantilor (magazinesa intarzie platile si ca principiu, furnizorii cei mai slabi raman neplatiti.

Desigur, un agent bun de vanzari va sti pana unde trebuie sa intinda coarda cu clientul pentru a nu risca penalizari pentru un sold intarziat. Dar in calitate de manager de vanzari sau de patron al unei firme, iti permiti sa lasi toata decizia la indemana agentului, mai ales stiind cat de atent va fi acesta de multe ori sa nu „il supere” pe client?

Din fericire exista cativa pasi simpli care ajuta in rezolvarea problemei

1. Departamentul contabil nu trebuie sa lucreze doar pentru stat, poate sa faca ceva si pentru firma. Mai exact sa sune clientii si sa ii anunte cand au o scadenta depasita, in paralel cu agentul. Beneficii:
– clientul intelege ca cineva este interesat de problema si ca risca blocarea livrarilor sau stricarea relatiei cu furnizorul peste capul agentului (pe care il manipuleaza probabil deja) – si poate sa salveze situatia cat inca nu sunt pericole mari
– clientul ramane fara pretexte (nu stiam ca avem sold, as fi platit dar nu a trecut nimeni sa ia banii etc)
– clientul ofera feedback direct – poti afla cele mai nastrusnice lucruri din piata (reclamatii nerezolvate, chitante pierdute, marfa livrata fictiv etc.)
– si foarte important – nu risti sa strici relatia agentului cu clientul.

2. Vizite programate pentru incasare. Programarea unei vizite special pentru incasare si aparitia agentului insotit de un personaj morocanos care sustine ca reprezinta departamentul juridic si ca vrea sa se asigure de reaua credinta a clientului inainte de a initia procedurile legale de actionare in judecata face minuni acolo unde contabilii dau gres. Deja relatia comerciala e pe butuci, dar se mai poate repara ceva.

3. Un jurist part-time. Daca un client nu se lasa impresionat nici de departamentul contabil, nici de vizitele programate si presupunand ca nu avem de-a face cu o teapa sau cu un faliment pe bune, atunci o notificare bine ticluita sau o citatie fac minuni. In plus, juristul se poate asigura ca facturile si contractele sunt astfel intocmite incat sa ofere sanse reale, atunci cand chiar se ajunge in instanta.

Anunțuri

Posted on Ianuarie 18, 2013, in Agentul de vanzari, Departamentul de vanzari, Organizatie and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: