Marketingul de provincie – Agentia de publicitate full-service

Am decis ca am nevoie de un design nou pentru marca de firma sau de produs. De un rebranding, de o modernizare a graficii sau chiar de ceva cu totul nou. Un produs nou, un proiect nou. Naiv, verific lista agentiilor de publicitate full-service din oras – cu siguranta voi gasi cateva care se lauda cu servicii complete de publicitate. Sa ma ajute cu designul de brand, cu manualul de brand, sa definim impreuna o strategie si sa o implementam in echipa.

Stabilesti o intalnire si te pregatesti cu informatiile de care ai nevoie: misiune,valori, strategie, obiective. Stii ca iti trebuie un brief, stii ca trebuie sa ii faci pe oamenii din agentie sa inteleaga stadiul afacerii tale pentru a putea sa te ajute cu talentul si experienta lor.

Si te trec toate transpiratiile dupa primele doua fraze schimbate cu reprezentantii agentiei: „Si cum sa fie brandul? Ce font sa folosim? Ce culori?”

Ma intreb intai daca sunt la frizer. Sigur am gresit usa, iar oamenii din fata mea vor sa stie daca vreau pierdut sau drept la spate… Incerc sa ma conving ca am inteles gresit, ca talentul creator al designerilor firmei asteapta sa fie scos la iveala de vreo vorba magica din partea mea.

Imi mai trebuie doua fraze sa ma lamuresc care este componenta echipei agentiei publicitare „full service” din fata mea: un DTP-ist, o facturista si o fata care raspunde la telefon, toti adunati in jurul imprimantei digitale cumparate de patron de la un targ din Germania.

Ce naming? Ce design? Ce branding? Ce manual de brand? Ce media plan? Ce consultanta?

Euro pe metru patrat de poliplan, Euro pe metru patrat de MASH sau Euro pe luna pe fiecare panou stradal.

Acesta este nivelul maxim de creativitate al agentiei full-service de provincie.

(fara a generaliza, desigur)

Anunțuri

Posted on Octombrie 13, 2009, in Agentia de publicitate, Marketingul de provincie and tagged , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Problema e ca „aparent” designul e usor de facut, mai ales daca se pot pirata si softurile. Oricine e nemultumit de pregatirea sa in domeniul pe care a facut scoala se poate apuca sa faca orice altceva „dupa ureche”.
    In plus, pentru oricum nu se pricepe si e constient de asta, trage si preturile in jos. In Romania designul se plateste cam 10% din preturile din vest. Asta in contextul acelorasi preturi la computere si soft, apartamente si mobila si chiar mai mari la mancare.
    Asta e.

  2. Cred ca asta e o problema in Romania: putini au inteles ca mai bine te specializezi si oferi niste servicii de nota 10 intr-un domeniu, toti prefera sa fie mediocri spre inutili dar asta „la pachet”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: