Fragment de interviu uzual pentru asistent marketing, entry-level; candidatul – proaspat absolvent facultate specializata; candidatul a trecut deja cu bine pretestarea care evalueaza nivelul de inteligenta:
I(ntervievator): Si cum ai descrie jobul ideal? C(andidat): Imi doresc sa lucrez in marketing.
I: De ce marketing? C: Deoarece am terminat o facultate de marketing.
I: Si cum crezi ca este activitatea intr-un compartiment de marketing? C: Pai… promovezi produse. Faci reclama.
I: Sa presupunem ca ai fost acceptat la interviu si lucrezi in compartimentul de marketing al unei companii de distributie. Directorul de marketing vine intr-o dimineata si iti pune un produs nou pe birou. Un pix, de exemplu. Si iti comunica sa pregatesti lansarea produsului. Ce faci? C: Pai… intai facem reclama la televizor.
I: Vezi des reclame la pixuri la televizor? C: …mmmnu….
I: De ce crezi ca nu? C: ….mmmmda… probabil e foarte scump… facem reclama in ziar. Firma are distributie nationala?
I: Da. C: Atunci apelam la ziarele si revistele cu acoperire nationala.
I: Si care ar fi obiectivele acestei campanii de promovare? C: Sa facem cunoscut produsul.
I: Presupunem ca avem o campanie pusa la punct, o lansam si ne atingem targetul: produsul este cunoscut pe plan national. Ce se intampla apoi? C: Oamenii vor cunoaste produsul si il vor cumpara.
I: De unde? C: Din magazine. Aaaaa… Produsul trebuie pus la raft.
I: Buuun. Sa presupunem ca distributia e rezolvata. Tu daca ai vedea o reclama la un pix intr-un ziar ai da buzna in magazine sa cumperi un pix? C: …mmmnu.
I: Exista un context in care sa vezi reclama unui pix si sa ti-l doresti suficient de tare incat sa incepi imediat sa il cauti? C: ……
I: Cum ar trebui sa fie un pix pentru a starni suficient interes cumparatorului potential prin reclama? C: ….. sa fie ceva deosebit. Un pix de lux?
I: Revenind – care este primul lucru pe care il faci cand trebuie sa lansezi un produs nou?
………………