Vreau un website?

Astazi e mai simplu decat oricand sa iti faci un website. Singur, fara a apela la vreun specialist-magician-programator. Si fara a cheltui prea multi bani.

In primul rand pentru ca tehnologia a devenit accesibila oricui. Nu mai trebuie decat sa ai ceva cunostinta de operare pe computer si iti poti face propriul site cu oricare din miile din platformele opensource disponibile. Trebuie sa investesti putin timp si atentie, desigur. Dar in rest e problema e rezolvata.

In plus, te costa undeva la 40 EUR un domeniu.ro si un minim de 10-20 EUR/an ca sa il pui online. Practic oricine are un computer isi poate permite asa ceva, nu? www.wordpress.com este un exemplu excelent in acest sens.

Problema e ca fiind atat de usor sa apari online, numarul de website-uri creste exponential. Si devine din ce in ce mai important nu sa ai un site (are oricine), ci cum iti stabilesti obiectivele si cum il faci sa isi atinga scopul, atragandu-i pe oamenii din piata-tinta. Modul in care il construiesti, cui il adresezi si ce spui in el astfel incat sa fie relevant.

Apoi promovarea site-ului pe Google. Pe Facebook. Pe Instagram.

Și asta nu mai e asa de simplu.

Publicitate

4 comentarii

  1. Sa faci un site simplu este usor.
    Ca sa ajungi pe prima pagina in google, sa ai un site productiv si cu care sa ai foarte mult de castigat trebuie sa apelezi la un magician programator si la un copywriter care sa iti faca niste texte cu o densitate mare de cuvinte cheie si care sa atraga.

    Răspunde

  2. Eu personal te citesc pentru ca ma pasioneaza domeniul, desi nu sunt de specialitate. Pasiunea s-a nascut din nevoia de informare intr-o perioada in care diletantismul era la putere in Romania pe sectorul asta. De fapt, inca este…
    Imagineaza-ti ca STIU cate site-uri facute „la kilogram” sunt in virtual. De asa-zisi specialisti. Rezultatul e un amalgam pe care daca incerci sa il parcurgi fie nu intelegi nimic, te plictisesti si abandonezi site-ul, fie (daca esti totusi perseverent ) ramai cu ochii crucis si te intrebi ce vrea de fapt ala…
    Cum spuneai, e important sa stii sa asamblezi structuri relevante, cred ca asta este rolul tau primordial, sa stii sa conectezi informatia de continut ( articolul/subiectul/secventa de specialitate) a site-ului cu componenta tehnica. Cand clientul tau este o companie care vinde produsul X e una, dar cand clientul e o masa amorfa de practicieni ai uei anumite profesii si nu vinzi nimic, crede-ma, e incomparabil mai greu. Cel putin asa mi se pare mie, pentru ca ma confrunt de multa vreme cu problema asta si regret ca nu am experienta si „feeling”-ul necesare pentru a iesi din impas…

    Răspunde

  3. Chiar ma intrebam cand mai ai de gand sa scrii ceva!
    Si nu ma pot abtine sa nu iti ridic o minge la fileu! Te adresezi firmelor sau individului? Si aici, pentru fiecare caz in parte poti despica firul…
    Daca sunt firma, imi fac site-ul ca sa ma popularizez in larga masa a crestinilor botezati pe care ii consider nisa mea de clienti si sa ii atrag…
    Daca sunt Ciuri-Buri ariciul si imi plac manelele sau Counter Strike …eee…se schimba treaba!
    Cred ca in general cand pornim la un asemenea drum ar trebui sa avem clar conturata imaginea, continutul, mesajul si organizarea site-ului. A-l aduce la identitate cu viziunea e un drum destul de anevoios, cel putin din punctul meu de vedere. Si daca viziunea ta si cea a grupului tinta pe care il vizezi nu corespund, atunci se pare ca ai dat-o in bara…
    Cred ca e mult mai mult decat atat. Cred ca cel mai greu e sa gasesti constructorul de continut care sa rezoneze cu tine, detinatorul afacerii. ASTA e cel mai greu. Sau poate eu am avut ghinion si nu am gasit acel profesionist…
    Stii ce e culmea? Ca nici macar de propria mea conceptie nu sunt multumita. Sterg tot si o iau de la capat… Printre picaturi…

    Răspunde

    1. Ma refer mai ales la companii (cititorii mei sunt oameni de marketing, de vanzari si in general implicati in mediul de afaceri). Nici nu va imaginati cate site-uri incomplete sau irelevante exista online, tocmai pentru ca oamenii de afaceri au ignorat de fapt singurul lucru important: continutul. Practic cei mai multi cred ca daca s-au dus la un web designer, acesta va face site-ul complet. Problema e ca web designer-ul este un om tehnic, nu are de obicei nici timp nici pricepere pentru a face continut – si va astepta textele de la cel pentru care face site-ul. Cerc vicios, care de obicei genereaza numai probleme. Eu fac legatura intre cele doua elemente: aflu in detaliu care e businessul pe care il promovam, care e spiritul acestuia dincolo de produse si care sunt clientii; identific ce isi doresc de fapt clientii; asamblez structuri relevante; generez continut relevant; si le implementez impreuna cu oamenii tehnici. Si iesim din cercul vicios 🙂 Un mix de marketing + creare de continut care aduce un site pe prima pagina pe Google.

      Răspunde

Lasă un răspuns la Dan Anulează răspunsul

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s