Etica marketingului – comerțul cu medicamente?

Atât cât mă ajută forțele și rațiunea, prescripțiunile mele să fie făcute numai spre folosul și buna stare a bolnavilor, să-i feresc de orice daună sau violență.” (fragment din Jurământul lui Hippocrate)

Cum e deci „Etica marketingului” în „Comerțul cu medicamente”?

  • Vad zilnic reclame TV la branduri de medicamente, în loc de soluții pentru probleme de sănătate
  • Găsesc în magazine exact acelaşi medicament, cu aceleaşi cantităţi de principii active, branduri diferite, cu diferenţe enorme de preţ; și mi se sugerează chiar că ar avea efecte diferite, deși nu e chiar așa

Aspirin Cardio, spre exemplu, conţine jumătate din substanţa activă a Aspirinei (acid acetil salicilic), dar costă dublu – doar pentru că e marketat „pentru cardiaci”

  • Distribuitorii de medicamente utilizează tehnici comerciale și de marketing agresive pentru a influenţa medicii în a prescrie şi farmaciştii în a recomanda anumite branduri de medicamente; și medicii, alături de farmaciști, prescriu și recomandă branduri de medicamente, în loc să prescrie tratamente la afecțiuni
  • Pe Emag sau orice alt magazin online pot compara caracteristici şi preţuri pentru o mie de televizoare LCD sau LED, dar nu am niciun instrument să compar prețurile și caracteristicile medicamentelor

Discretele și foarte bogatele companii farmaceutice își fac foarte bine treaba, dar asta nu mă face să mă simt mai bine.

Anunțuri

Posted on Septembrie 20, 2011, in Etica de marketing, Marketing and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. atat de simplu,direct si cald. Asta te face deosebit..

  2. 1.Pai aia cu marketing-ul nu au depus juramantul cu pricina…
    2.Parerea mea e ca reclama la medicamente ar trebui interzisa total, la fel cum a fost cea la tigari. In definitiv, medicamentul poate fi in egala masura remediu sau otrava, functie de doza, pacient, patologie…
    3.Perfect adevarat la chestia cu Aspirin Cardio. Idem Aspenter, Aspirin Bayer si altele…
    4.Distribuitorii de medicamente…aici e poveste lunga si cu implicatii guvernamentale
    5.Ca sa compari preturile si caracteristicile medicamentelor ai instrumente destule. Cauta un farmacist de generatie veche dar nu in lanturi ci pe la farmaciile dintre blocuri, ca aluia i se cam rupe de target si nu are director de zona… Mai ai si site-uri oficiale si bloguri ale farmacistilor care nu-ti vand nimic, am cateva exemple…
    6. „Discrete”??? sper sa apuc sa mai traiesc clipa cand o companie farmaceutica va fi „discreta”… La partea a doua ai dreptate!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: